åsiktsinlägg

Nu tänker jag försöka mig på ett åsiktsinlägg som handlar om avundsjuka.
Jag läser, som många andra, både Linn Olsson, Nellie Berntsson och Tyra Sjöstedt. Jag är grymt imponerad av alla 3, och även andra bloggare såklart, som orkar hålla på pga allt skit dom får emellanåt.
När jag läser att dom får såna kommentarer som "du är så ful" "du kan inte rida" "du får allt gratis" osv osv så blir jag ledsen för deras skull.
Ja, dom har fina hästar/ponnies, köper kläder hit och dit, fika här och där MEN dom jobbar även häcken av sig för att ha råd med detta!
Ingen av dom 3 får något gratis. Bara för att Tyra har råd att köpa häst/hästar som har gått 140/150 betyder det inte att hon går in och vinner klass efter klass, som hon själv påpekar hela tiden, just för att man måste lära känna varandra och hittar knapparna.
Nellie har inte ens köpt någon egen färdig pony än, hon har bara haft outbildade ponnies som HON har utbildat själv. Bellman och andra foderponnies räknar jag inte med, jag prata endast om egna.
Samma sak med Linn- inga färdiga hästar/ponnies där inte. Hennes nya häst är endast 6 år och även om han är välutbildad så är han inte färdig.
Så vad är det egentligen folk är avundsjuk på? Varför beter sig människor så fruktansvärt illa?
Jag tror att dom inte direkt är avundsjuk på pengarna eller hästarna utan på att dessa bloggerskor är så driven av sig och har många bollar samtidigt i luften. Detta genererar pengar till dom som dom i sin tur kan köpa hästar för.
Ärligt talat, vem vill inte tjäna samma lön med sin blogg som med sitt fasta arbete? Ja tack!
Jag kan ärligt erkänna att jag är en gnutta avundsjuk just för att dom har orken att driva så stora bloggar och hålla igång flera projekt. Samtidigt vet jag att jag inte är så driven av mig så jag har bara mig själv att skylla att jag inte har det så.
Jag hoppas någon förstod vad jag menar.
Jag ursäkta mig även för eventuella grammatikaliska fel och skyller på mitt tyska påbrå.
 
Ha en bra dag
/Maddel
Kommentarer
Sandra AW

Trevlig blogg du har! Fina hästar!

Svar: Tack, detsamma. :)
Madeleine

tisdag 20 augusti kl. 14.36
http://motosidressyr.webrider.se

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0