dagens Sammy

Egentligen hade jag tänkta att rida ut med Sammy men efter att jag hade funderat ett tag bestämde jag mig för att longera honom istället och det är jag väldigt glad över. Pga vädret stod dom inne rätt länge så han hade energi till mega! Han brukar alltid lyssna jättebra och skritta iväg i lugn och ro och vänta in mina kommandos för att byta gångart men idag tog han 2 travsteg när han kom ut på volten och sedan brallade han iväg av bara den
När jag hade fått ner honom i trav igen fick han gå över i galopp igen på mitt kommando och rulla på några varv för att göra av med överskottseneri. Bytte varv efter några minuter och lät honom galoppera på där med.
Efter det var han medgörlig igen och lyssnade på mig som vanligt. Han fick jobba med goguen på och gjorde det riktigt bra. Jag la ut 4 upphöjda travbommar och dom gick han över klockrent. Lite varvbyten och galopp emellan och sedan avslutade jag. Han är inte den som busar så mycket på linan men idag kom det flera bockningar till, framför allt när jag berömde honom över bommarna. Mallig grabb? ;)
Allt i allt blev det ca 30min och efteråt var han knappt ens svettig trots nalle-päls. Han fick ändå på sig sitt ulltäcke medans han åt och jag plockade undan grejerna.
travbommarna i den plogade delen av paddocken...
 
I morgon tänkte jag dock rida ut och galoppera på spåret med honom. Bra träning i snön. :)
Sammy som ettåring...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0