galopp galopp

Igår var jag, som jag skrev att jag skulle göra, med Sammy på spåret och galopperade.
Ingen som hade ridit där innan mig men några som var ute och gick och några som åkte skidor. Det hade även vält några träd över spåret som vi var tvungen att gå under men det gick bra. Några mindre träd gick det att gå över eller på sidan om.
När vi hade tagit oss förbi alla träd började vi galoppera med några avbrott för skidåkare. Han har träffat rullskid-åkare och inlen-skaters utan problem men skidåkarna var lite läskigare. Dock gick han förbi dom efter lite tvekan och tittande och det är det viktigaste. Folk måste tro att jag är lite dum i huvudet så som jag jollra med honom i sånna situationer och tala om för honom hur duktig och modig han är. ;)
Själva galoppdelen gick jättebra. Han fattade rätt galopp nästan hela tiden och bara rullade på. Som vanligt gick jag dom första 10 minuterna och även på hemvägen hoppade jag av så han fick skritta av utan mig på ryggen.
inbyggt senkylare ;)
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0