my perfect match

 
Det här med att hitta den perfekta hästen är inte så lätt.
När vi skaffade Ophelia var hon den perfekta hästen för mig fast hon var lite piggare än jag önskade som första häst.
Jag utvecklades på henne och sedan fortsatte vi att utvecklas tillsammans.
Även om vi inte har några meriter i 130cm eller dylikt så har vi iaf startat 105cm tillsammans (när vi fick henne hade hon gått en clear round på 90cm), flera nollor i 100cm och även en vinst i 95cm. Det tål att tänkas på att jag var (är) hopp-rädd!
Fast han bara är 3 år är Sammy perfekt för mig, tycker jag iaf. Även om det hade varit bättre om jag hade en läromästare som jag kunde tävla (hade jag råd skulle jag köpa/låna en direkt) så tror jag på Sammy och mig som ekipage.
Han är ju den första hästen jag rider in men jag tar mycket hjälp av duktiga tränare, jag läser mycket om just unghäst-ridning och -utbildning och även om jag gör fel emellanåt så gör jag också mycket rätt. Alla tränare har sagt att han är fin och att jag har gjort ett bra jobb så här långt.
Nästa vecka är Johanna färdig med sin utbildning och då kommer även hon rida honom mer och hjälpa till att utbilda honom. Han kommer även bli körd 1-2 gånger i veckan både i utbildnings- och träningssyfte.
I brist på nya ridbilder kommer en gammal en upp...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0