gårdagens träning

Då skja vi se.
Igår tränade jag för en ny tränare, Ingela Ynghagen, som egentligen är western-tränare men även duktig på både hoppning och dressyr (bra med en allround-tränare).
För Sammy och mig blev det då "dressyr" med mycket koner och bommar som skulle ridas över i både skritt och trav med mycket volter och serpentiner. Sammy tyckte allt var hur roligt som helst så han busade till det flera gånger och drog iväg i mindre bock-serier. Tur att det inte var "riktiga" bockningar utan mest rätt höga galopp-språng med lite sänkt huvud, annars hade jag flygit all världens väg men så var det lätt som en plätt att hänga med och sitta kvar.
Utöver mycket bågar red jag även mycket övergångar på halvlånga tyglar där jag skulle jobba med sitsen och använda tyglarna endast som sista lösning. Detta skötte vi jättebra och det blev några riktigt fina övergångar med bibehållen bjudning och balans, det ni. :D
Jag red bara 30min men det räckte ju gott och väll för honom, han är ju endast 3½. Vi struntade även i galoppen (det skötte han ju så fint själv).
Allt i allt en jättebra träning där han även började söka sig framåt-neråt pga alla bågar och övergångar.
Ingela tyckte att Sammy var en pampig häst. ;)
På väg hem
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0