julbord

Igår var Johanna och jag ju iväg på en liten tillställning.
Jag visste inte vad det var för arrangemang men att Johanna skulle få ett pris visste jag. Det visade sig att det var Södra Älvsborgsläns Hästavelsförening som hade höstfest, som dom kallade det, och vi blev bjuden på julbord. Årets första är ju alltid lite extra-gott. ;)
När det var dags för prisutdelning så gjorde jag mig beredd på att tar många kort på Johanna men det blev inget- vad Johanna nämligen inte berättade var att vi fick det priset tillsammans!
Det var ett uppmuntringspris för vårat bra arbete med hästarna angående uppfostran och utbildning i framför allt körning. I ärlighetens namn är det mesta av detta Johannas förtjänst men det var roligt att få var med på ett hörn. Det var Lars-Åke Johansson från Ryasjö Hästgård som nominerade oss för detta och det var även han som delade ut priset.
Priset är till minne av Anders Jacobsson som, om jag har förstått rätt, var en mycket kunnig hästkarl som körde mycket med halvblod med.
Allt i allt var det en mycket trevlig kväll och det var som vanligt roligt att träffa Lars-Åke igen, en mycket trevlig karl får jag säga.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0