uteritt gånger 2

Idag red jag ut med både Sammy och Honey.
Sammy fick trava lite på spåret med mycket övergångar igen. 2-3 blev jättebra medans andra blev mindre bra då han tycker det är SÅÅÅÅÅ rolig att trava. Han är inte det minsta dum men att sakta av är boring... Vi red även över ett dike där han tidigare har krånglat en del i form att stegringar och bockningar. Idag stannade han bara till och trampade lite på stället innan han tog ett språng över. Nöjd matte. :D Till sist galopperade vi även 2 gånger och det gick lite fortare än vanligt men han kommer nog lugna ner sig snart.
På Honey blev det en kort sväng med. Jag galopperade för första gången idag och det gick... hyfsat. Först tog jag vänster då det är hennes lätta sida och efter en liten glädje-krumilur rullade vi på. Sedan skulle jag även fatta höger men det tyckte inte hon var en vidare bra idé. Det är ju den sidan där hon hade låsningen och blev halt. Det tog några försök och en del bocksprång innan hon fattade höger och sedan orkade hon bara 6-7 språng.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0