uteritt och promenad

Igår red jag ut en sväng på Sammy. Då det skulle bli en lite längre runda ledde jag honom dom första 15-20 minuter så det inte skulle bli för mycket. Laura och Pheli följde också med. Det blev lite grusvägar där vi travade en del och även lite klättring.
Sammy är rätt känslig när man ska stanna från skritt- det räcker att man lutar sig lite tillbaks och lyfter upp tyglarna så stannar han. Men från trav till skritt gick inte alls igår. Han var inte dum eller så men han ville bara inte sakta av. Förmodligen har han tröttnat på att skritta då han ju bara blev körd i skritt uppe i Strömsholm så nu tycker han det är jättekul att trava igen. Jag gjorde mycket övergångar och även om det inte såg så snyggt ut så var det bättre på slutet iaf.
Rundan vi red var ny för honom men han traskade på så glatt ändå- först, som alltid! Tom järnvägspåret gick han över utan problem och även gångtunneln gick hur bra som helst. Cool grabb. :D
Idag gick jag en kort promenad på ca 15min med honom.
Tanken är att rida varannan dag och promenera "vilo"-dagarna dom närmaste 4-5 veckorna och sedan kommer han få vintervila till mitten/slutet av januari.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0