favorit i repris

Idag fick Pheli hoppa lite. Det blev samma övning som för några veckor sedan- ett räcke på långsidan, ett räcke snett igenom, en oxer på andra långsidan och en oxer på den andra diagonalen.
Började trava och gjorde övergångar direkt när jag kom till paddocken då Pheli redan innan hade värmt upp. Ibland får hon tokryck och busar som en dåre när jag ska hämta henne i hagen, springer fram och tillbaka som en stolle, bocka och sparka och hoppa över stockar och stenar i hagen. Efter 10min hade hon fått nog och kom emot mig så jag kunde tar henne. Tokfia.
Hur som så skötte hon sig jättebra. Hon tyckte det var kul med lite hinder men hon stack inte iväg som hon kan göra. Sen var jag själv väldigt noga med min sits och att jag inte skulle kasta iväg henne. Hindrena låg bara på 50cm så det fanns ingen anledning till det. Hoppade igenom allt 2 gånger, en gång med början i vänster varv och andra gången i högervarv.
Här ett kort på Pheli efteråt. Magen börja försvinna och även ryggmusklerna är på väg tillbaks. Något gör jag nog rätt iaf. :)
 
Ticcis ömmar inte längre i ryggen men jag red inte idag ändå utan hon fick springa av sig lite i paddocken. Sketgrisen försöker nog verkligen att bli en fläck.
 
Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon ska jag ut en sväng med Tic. Marie har Pheli så jag kommer nog hem tidigt. Behöver diska och städa lite innan älsklingen kommer hem på fredag.
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0