uteritt

Även idag red jag ut en sväng på Pheli. Då jag stannade till på vägen och pratade lite (bara sisådär 30-40min) med en bekant så var vi ute i ca 2½h. Själva ridturen innehöll en del trav och galopp i både upp- och nerförsbackar. Dags att börja trimma både pållan och mig igen.
Då jag knappt har ridit ordentligt på ett tag och inte är särskilt noga med att träna magen så har jag rätt svårt att sitta rakt och påverka med sätet vilket resultera i att jag rider på tok för mycket med handen. Detta ska det dock bli ändring på.
Idag tränade jag på just den biten och jag kände skillnad redan i slutet av turen.
Jag kände även att jag försökte fuska i nerförsbackarna genom att ställa mig lätt i stigbyglarna men gav mig själv en mental tillrättavisning och satte mig ordentligt. Även Pheli fick det rätt så kämpigt då hon inte fick springa iväg, varken uppför och absolut i nerför. Det blev några oplanerade byten från henne då hon blev lite sur och försökte få mig ur balans genom att hoppa än hitten och än ditten och lite uppåt. Detta funkade dock inte så sista backen gav hon sig och jobbade på bra.
I morgon ska hon gå lektion och jag har bara Ticcis att ta hand om. Om hennes rygg är bra igen blir det en liten uteritt annars går vi bara ut på en promenad.
Här ett kort på Coco som börja integreras i familjen...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0