stor skillnad

Idag var det dags för en dressyr-träning igen. Viktoria blev det idag, som förra veckan.
Vi jobbade lite på samma saker, alltså att vända honom på volten för innerskänkel och yttertygel så att han skulle bära sig själv och inte bara välta inåt. Han var mycket starkare och stadigare i formen än förra veckan men vi har fortfarande en lång väg kvar. Jag red på mitt baucher-bett igen och han trivs nog bättre på det än mitt 3-delade med parer-stänger då han tog bättre stöd på det.
Fattningarna satt bättre idag bara jag ge fan i att kasta mig framåt! Måste verkligen träna på detta.
Lite skänkelvikningar gjorde vi också och dom gör han rätt bra.
Det är väldigt roligt att det blev en så stor skillnad på honom/oss efter bara en träning. Jag kände ju redan dagen efter förra veckas träning att han var starkare. Roligt att höra och känna att man gör nånting rätt iaf. Mitt träningsupplägg verkar funkar bra. ;)
Vi får se om det blir någon terräng i veckan, om inte blir det ett konditionspass på galopp-banan.
Nu ska jag duscha och sen sova.
Bye
 
efter en bra träning smakar maten lite extra gott
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0