första gången

Idag ramlade jag av Sammy för första gången! Vi red förbi en sådan bom i skogen och han blev rädd för nånting och börja galoppera/småbocka iväg. Då vi skrittade på halvlånga tyglar tappade jag balansen och drutta i backen. Han såg minst lika chockad ut som jag när jag reste mig så det var verkligen inte meningen från hans sida. Hoppade upp igen och sedan fortsatte vi bara hemåt.
Annars gick ridturen bra. Marie var med på Ophelia och den tanten kunde verkligen inte skritta idag... Och hon ska var den vuxna med sina 16 bast!
Hur som skrittade vi genom samhället och över järnvägsspåret (Sammy ville inte gå över idag heller) och travade lite på grusvägarna och klättrade uppför en brant backe. Även Sammy var pigg men han skrittade iaf. ;) På hemvägen gick han direkt över spåret även om han hoppade lite istället för att gå.
I morgon blir det antingen longering eller promenad för honom, får se vad jag känner för.
Just det, frågade lite Viktoria om att anmäla Sammy och mig till en Pay&Jump om 3 veckor och hon tyckte att vi ska tar 70cm och 80cm direkt. Får fundera lite till och vänta iaf till nästa hoppträning innan jag bestämmer mig.
Hörs
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0