morgontur

Hade insläpp i morse och red ut direkt på en pigg häst.
Red till banvallen för att trava och galoppera lite och träna lite övergångar. Det är välbehövligt kan jag ju säga. Sammy är en "travhäst"- han gillar att trava och det är den gångarten han är mest bekväm med, får jag en känsla av iaf. När jag började trava var jag tvungen att göra några avsaktningar direkt då han försökte pina iväg med en j*klar fart dock lugnade han sig efter 4-5 avsaktningar. Tyvärr får jag var rätt så bestämd och ta i med hårdhandskarna då han verkligen inte vill lyssna men det blev bättre sen.
Tog även galopp och började med vänster som ju är våran svaga sida. Han fattade rätt galopp och det tog inte så många travsteg som innan. Framsteg. Han fick rulla på en bra bit och under tiden vi galopperade bytte han galopp 3 gånger. Visserligen för att han hoppade till för nånting men ändå. ;)
På hemvägen blev det lite mer övergångar och då han låg på lite till blev det faktiskt trav-halt-trav. Efter några repetitioner var broms-sträckan avsevärt mycket kortare än innan iaf och han reagerade mycket bättre på vikten också. Det kommer nog bli bra.
Pheli och jag på terräng-träning för Viktoria Carlerbäck sommaren 2012. Vårat bästa år med massor av bra träningar och tävlingar. Längtar tills jag kommer ut med Sammy.
Sammy i porträtt. Samma dag som terräng-träningen. Fotot är tagen av min kompis Linnea Köhler.
Sammy som 1-åring hos en kompis. Han gick där 2-3 månader tillsammans med 2 andra 1-åringar, 2 2-åringar och hennes avelshingst.
 
Kommentarer
Annika

Så fin häst :)

Svar: Tack :)
Madeleine

lördag 22 februari kl. 14.50
http://blogofphoto.webblogg.se

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0