Sammy leverera

Igår somnade jag med ett STORT FET LEENDE på läpparna. Sammy skötte sig fantastisk på hoppträningen.
Vi var själv iaf men inget mig emot. Han var lite busig och brallade lite smått i fattningarna men annars skötte han sig jättebra.
Efter lite uppvärmning (det tar ca 30min att promenera dit så jag sitter upp och börja trava nästan direkt) började vi med att hoppa ett litet räcke. Han höll på och tjafsa lite och slog med huvudet så dom första 2 gånger gick vi förbi. När jag slappnade av mer i armarna så slutade han tjafsa och koncentrerade sig på hindret och hoppade. Efter några gånger fick han skritta lite medans vi bytte varv och sedan hoppade vi en liten oxer som först låg som kryss och sen som vanligt. Sedan hoppade vi hela den långsidan- alltså räcke-sex galoppsprång-oxer och han gick spikrak från räcket till oxern, vinglade inte till nånting utan gick som en missil bara rakt fram. Mycket nöjd matte!
Efter detta gick vi över till kombinationen. Det var räcke-2 galoppsprång- oxer och vi började med bommar på marken istället för räcke och en kryssoxer. Även här var han spikrak. Sedan la vi upp räcket och oxern och samma där- spikrak både i kroppen och även öronen. ;) Innan vi gick vidare höjde vi oxern till 60/70cm och då började han använda ryggen lite mer. Detta kommer bli väldigt spännande när vi börja komma upp i lite höjd.
Till slut hoppade vi även en liten vattenmatta och det var inga problem alls. Han är så cool så han bara hoppade lite högre än nödvändigt men tvekade inte en sekund.
Allra sist hoppade vi en liten bana bestående av 5 hinder och sex språng: börja i vänster varv med ett räcke om stod snett igenom, höger varv och snett igenom över vattenmattan, vänster varv kombinationen och fortsätter till andra långsidan oxer-6 galoppsprång-räcke.
En mycket nöjd matte och tränare fullkomligt öste beröm över honom. Avskrittningen bestod av promenaden hem där han fick mat och sedan fick han gå ut till kompisarna. Jag la även täcke på honom så han inte skulle bli kall efter träningen.
kvällsmat
 
pigg och glad kexchoklad innan träningen
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0