tisdag & onsdag

I går hade jag tänkt att rida ut med Sammy men jag fick mycket spänningar i nacken/axlar bara så där att jag struntade i det och longerade honom istället.
Det blev lite övergångar trav-galopp-trav och detta tyckte han då var jätte-jobbigt men skötte sig bra.
Efteråt åkte jag till Pernilla och tjata "lite"- från typ 15 till 19.30 är väl lite, right? :)
Idag däremot blev det uteritt.
Red ner till banvallen och fortsatte med övergångar. Började först med trav-skritt-trav och det gick mycket bättre än i helgen. Det ser fortfarande inte snyggt ut men han saktar av nästan direkt iaf. Fortsatte sen med några trav-galopp-trav övergångar och det gick hyffsat. Han fattade rätt galopp 6 av 8 gånger så jag är nöjd.
Det blev även lite dikesträning, igen, då han inte ville över diket som går till en av våra klätterbackar. Jag var tvungen att hoppa av då han började att kasta sig och småstegra. Är jag själv går hag inte på honom lika "hårt" som när jag har sällskap- händer det nåt är det bättre att ha någon med sig.
Hur som fick han gå över diket fram och tillbaks ett antal gånger tills han bara klev över istället för att hoppa. Då hoppade jag upp igen och red över 2 gånger. Det blev då hopp ändå men han gick över utan att tveka iaf. Efter diket kommer det direkt en mindre men rätt så brant backe och han fortsatte att galoppera uppför denna.
Tyvärr tappade han en sko nånstans på vägen men som tur är skulle hovslagaren komma till stallet och sko båda tjejer så han slog på en ny.
Dampbarnet leker med kedjan innan utsläpp...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0