tyst

Här lyser jag med min frånvaro men då jag har sovit ut (somnade ca 18.45 framför tv:n och gick och la mig 21.15 eller så) kan jag likabra uppdatera lite här.
I måndags var jag ju iväg och hoppade för Anna. Träningen gick väl godkänd men jag kände mig ändå rätt så malplacerad med min 'lille' 4-åring.
Alla övningar innehöll galopp-bommar och även studs. Lite överkurs egentligen men Sammy löste allt ändå även om han var lite osäker vid dom första försöken och vinglade en del och sprang förbi.
Första övningen var ett litet räcke (40cm och vi la ner innersidan för honom) med galoppbom före och efter på volten. Jag började med att trava på det och sedan tog vi det i galopp och det var inga problem alls. Han fick hoppa det 2-3 gånger i varje varv och sedan vila.
Andra övningen var ett räcke som stod på diagonalen med en galoppbom 7-7,5m innan. Han var rätt vinglig när jag red på första gången men hoppade iaf. Sedan hoppade vi 2-3 gånger till och då hade han förstått det hela och bara hoppade.
Tredje övningen var 3 studs sedan ett galoppsprång och en liten oxer (alla hinder låg mellan 40-60cm för Sammy). Studsen la vi ner på sidorna så det skulle bli enklare för honom. Dom första 2 gånger hoppade han första och andra studsen och sedan ut då han inte riktigt förstod det. Men tredje gången kom han in klockrent och hoppade hela övningen. Sedan hoppade vi det en fjärde gång och även det gick kalas-bra.
Fjärde och sista övningen var 3 galopp-bommar med lite kortare avstånd och sedan ett räcke. Där började han bli trött och bröt ut några gånger men sedan hoppade han även denna serie bra.
Efter den sista övningen avslutade jag träningen, det hade inte blivit bra om vi hade hoppad en bana då. Han var trött och började bli okoncentrerad och tjafsig. Han hoppade alla övningar iaf och gjorde det bra när han väl förstod vad han skulle göra. Och även om han vinglade några gånger och bröt ut/ gick förbi så tänkte han ändå framåt hela tiden, inte en enda gången han tänkte stanna.
Jag ska försöka knåpa ihop en liten film men movie maker och jag är inte jättebra kompisar direkt.
Karro skrittar fram Sammy medans jag hjälper till att bygga banan
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0