dressyr

I morse red jag ett litet pass i paddocken. Det blev lite förflyttningar av både fram- och bakdel. Allt funkar rätt bra utom att flytta baken med högerskänkeln. Jag fick till nåt steg i taget innan han började gå framåt igen. Sen fick jag iaf till några steg när jag kom tillbaka till hagen så kanske det går bättre nästa gång.
Vi övade även lite fattningar och övergångar. Just nu har han inte riktigt styrkan än så det blir inte så balanserad.
Jag har även anmäld oss till en Pay & Ride. Det blir den 17/8 i Ulricehamn. Spännande, minst sagt.
Nästa vecka börjar hoppträningarna för Emelie von Essen igen. Jag ska även tar en dressyr-träning för Viktoria och sen hoppas jag att min andra dressyr-tränare snart är frisk igen.
I morgon blir det Pay & Jump i Alingsås på deras gräsbana. Om vädret tillåter så skulle man även få hoppa några av deras fasta hinder så det hoppas ju jag på.
 
Sammy och jag på 3-års-testet maj 2013. Knoppa måste jag öva på!
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0