god morgon

Då tänkte jag skriva lite mer om gårdagens terräng-träning.
När jag kom fram hoppade jag upp och började jogga igång honom direkt. Som vanligt hade jag gångavstånd dit så vi behövde inte skritta fram ännu mer då det tog ca 20min att gå. Han kändes fin direkt även om han sneglade lite på några av hindrena och spände sig lite när vi red förbi dessa. Efter nåt stort varv åt varje håll fattade jag galopp och han var mjuk och föjlsam.
Sen kom Viktoria och vi började hoppa fram på en liten palisad.
 
Jag vet inte riktigt vad vi höll på med här men över kom vi iaf. :P
 
Sen kommer jag inte ihåg ordningen på hindrena men vi hoppade en liten grav som Sammy har lite problem med. Han stannade första gången men sen hoppade han även om han är lite osäker.
Sen blev det lite olika typhinder i form av däck, flygsvamp, soffa, hus... Banken klarade vi galant både upp och ner. Även vattenhindret gick super. Vi travade in och hoppade upp och hoppade ner och travade ut.
 
Banken nerför...
 
 
Vattnet upp...
 
 
Vattnet ner...
 
 
Här en liten bildbomb med lite olika hinder.
Timmervagnen- här tappade jag balansen i landningen och höll på att ramla av. 
 
Lilla huset
 
En liten större palisad
 
Kullen med stock på toppen, sen går det nerför igen och en kulle till dock utan hinder. Detta hoppade vi även åt andra hållet.
 
Lilla soffan
 
Banken upp
 
Däckhindret
 
Pyttehinder med liten häck
 
Gravarna fick vi ju ett och annat stopp på då han verkligen inte gillar dessa men sen hoppade han iaf. Även flygsvampen från förra inlägget gick han förbi första gången. Detta var dock delvis mitt fel då jag slutar rida/driva när jag känner att han blir osäker. Om jag bara är bestämd och sluter om med benen ordentligt så hoppar han.
Är så nöjd och stolt över min grabb. Man kan i bland inte tro att han bara är 4.
Har även pratat med Viktoria om att ta fälttävlanskort och att starta en debutant om ca 1½ månad och det tyckte hon var en bra ide. Så nu gäller det att komma igång även med dressyr-träningarna.
 
Det var allt för idag.
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0