klättra

Idag blev det en tur till banvallen med Sammy. Vi galopperade lite och han fick sträcka ut några meter i taget. Han är så himla härlig, när han springer på så räcker det med att tar lite lätt i honom och så sakta han in igen. Fina pojken. <3
Vi tog båda klätterbackar idag och på första backen har vi alltid haft problem med ett litet dike som är befäst med stenplattor. Han har alltid vägrat att gå över där så jag var tvungen att hoppa av. Nån gång gick han över med mig på ryggen men då var en häst före. Idag stannade han bara till kort för att titta och sen hoppade han. Jag tror allt grav-träning på terräng-träningarna börjar ge honom självförtroende när det gäller diken. Jag får nämligen den uppfattningen av att han hade problem med sånt då han inte riktigt visste hur han ska tar sig över. Detta börjar dock falla på plats.
Nästa gång jag tränar för Viktoria kommer jag tar fälttävlanskortet (förhoppningsvis) och sen planera jag våran första debutant den 31/8 i Hermanstorp. Det ska bli spännande.
I morgon blir det ett litet pass i paddocken. Fokus på att flytta fram- och bakdel var för sig.
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0