kort ridtur

Då Sammy hade tappat en sko red jag en kort stund i en av hagarna bara. Blev väl allt i allt 20min där vi hann trava och galoppera lite också. Det tar några minuter att gå till den hagen så han var redan uppvärmd när vi kom fram.
Sen hände det en liten grej på vägen dit som en en gång visade hur mycket han litar på mig: Vi gick förbi en av bondens hagar där det står några flyttbara baracker i. I denna hage går det även några får som jag inte visste om. Precis när vi är förbi barackerna så ligger fåren där och blir såklart livrädda och sprättar iväg. Sammy i sin tur blir rädd han med (det är inte lätt att skrämma honom) så han kastar sig baklänges och sliter sig från mig varpå han vänder om och börjar galoppera iväg. Reflexmässigt visslade jag på honom som jag brukar göra- och han stannar, vänder om och kommer raka vägen till mig! Sen var det inga problem att gå förbi där. Jag tror inte att det är många hästar som hade kommit tillbaka eller ens stannat förrän efter typ 100m...
Själv ridningen fgick bra. Blev liiiite brall i första fattningen men annars skötte han sig kanon.
i morgon kommer hovslagaren och slår på tappskon och sen ska jag ner till spåret med honom och klättra hem.
 
Sammy med sin ridluva. Just det, köpte ju även en vojlock till honom då jag tycker det blir liiite mindre varm med den än ett schabrack
 
En av många boots som fick sätta livet till...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0