struligt internet

Igår strulade mitt internet rätt mycket och därav blev det ingen uppdatering.
Som planerad gick jag med Sammy till galopp-banan. Ledde honom dom första 10min och sen hoppade jag upp. Jag brukar göra så när det blir en längre runda.
På vägen dit blev det lite trav som uppvärmning. När vi kom fram började jag att galoppera 2 varv i vänster varv och lät honom bara rulla på utan att påverka så mycket. Sen fick han skritta ½ varv och vi bytte håll och det blev 2 varv i höger-galopp och även nu fick han bara rulla på. Enda kravet var att han inte bara skulle flyta iväg och det gjorde han bra.
Efter dessa 2 varv blev det skritt ett helt varv och varv-byte igen. Nu var planen att galoppera 3 varv med lite tempoväxlingar och korta och länga lite. Det funkade bra även om det inte blir några stora skillnader än. Men det är inte så konstigt med tanke på hans ålder och storlek. Ett varv i skritt igen samt varv-byte och samma sak i höger-varv. Här började han bli lite trött så det blev jobbigare för honom att korta sig men han kämpade på bra.
Efter dessa sista 3 varv travade vi ett varv innan vi skrittade hemåt igen. Hoppade av igen när vi hade ca 10min kvar så han skulle få skritta av resten utan mig på ryggen.
Allt i allt galopperade vi 10 varv och det är då 3,2km då ett varv är 320m. Även om han var lite trött så var det inte värre än efter en hopp-träning så vi är på rätt väg med konditionen.
Känner även lite skillnad i steget på honom. Han jobbar på lite bättre med bakbenen och det är lite mer kraft i stegen nu. Nånting gör jag rätt iaf.
Snart börjar mina ordinarie hopp-träningar igen och jag kommer även börja träna dressyr mer regelbunden. Om det blir som jag vill kommer tränings-schemat ser ut så:
tis- hoppning
tors- dressyr
tis- dressyr
tors- terräng (hoppning på vintern)
Vi får se hur det blir men det är den preliminära planen iaf.
 
Sammy i profil, här är han 2år
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0