snart åker vi

Vid 8 tänkte jag åka hemmifrån så vi är tidigt på tävlingsplatsen att jag slipper stressa. Nog för att jag är bra på att planera men idag känns det extra viktigt då detta blir Sammys första tävling. Spännande.
Red lite i paddocken igår och han var jättefin. Gick först en liten sväng med honom innan jag satte upp och började skritta. Han har förstått detta med att gå långt och lågt rätt bra nu. det räcker att jag pillar lite med innertygeln så sänker han halsen och höjer ryggen. Fina bäbis. <3
I skritten orkar han håller den formen i princip hela tiden och även när jag korta tygeln sen. I traven orkar han inte riktigt hela tiden men vi är på god väg.
Gjorde även några fattningar i båda varven och dom gick lite bättre än senast så det kommer bli bra snart. Jag fick till en rätt bra till slut där han var balanserad även om det blev några extra-travsteg. Tom avsaktningen var någorlunda balanserad. Efter det fick han jogga av lång och låg igen och sedan var vi färdig.
Nu ska jag få i mig lite mat innan jag går ut igen och rykta min stjärna.
Han har vuxit lite sen den här bilden togs. Detta var förra sommaren, i slutet av augusti...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0