hagbygge och barbacka-tur

Idag byggde Bettan och jag en ny hage till hästarna. Eller snarare byggde vi ut en redan befintlig hage. Det gick faktiskt rätt fort då vi använder oss ut av plast-stolpar utom i hörnen, där blir det trä-stolpar. Jag tror vi satte omkring 50 stolpar och sen tråden på. Tog väl ca 2½h, tror jag.
Efteråt drog vi ut på en barbacka-tur i ca 30min. Endast skritt då hennes häst inte har varit igång på ca 2 månader nu. Passade dock Sammy och mig bra pga hans sår.
Såret ser fint ut nu när jag spolar det med koksaltlösning varje dag. Dessutom sätter jag på klisterbandage så det är skyddat några timmar iaf innan han skiter ner alla benen i sumpmarken som han envisas med att stå och beta i.
Blir nog samma i morgon fast en längre runda.
Jag hittade en massa rabarber i den nya hagen som jag plockade med mig hem och kokade kompott av. SÅÅÅÅ gott!
Ha det gött
kompott på gång
pappa med Sammy, tycker det är ett väldigt mysigt kort 
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0