zzzzzzova

Usch för gårdagen säger jag bara. Några saker som inte riktigt gick som dom skulle vilket resulterade i att jag var hemma kl 19! 2 timmar senare än jag hade räknat med och det samma dag so jag började jobba igen. Men vi tar det från början...
Fram till kl 15 och hovis-besöket gick allt enligt planen: jag jobbade från 4.30-13 och åkte sedan för att hämta Sammy. Iväg till Tokarp och borsta av det värsta på benen så jag inte behövde skämmas ihjäl för min smutsiga häst. Jens kom och verkade Sammy, i det här fallet behövde han bara korta tårna. Sammy sliter rätt jämt på hovarna så det såg bra ut.
Efter det blev det en tur "hemma" och galopp-slingan. Tog dock den korta vägen så det blev 'bara' 4/4.5km galopp. Tyvärr upptäckte jag när vi saktade av till skritt att Sammy hade slängt iväg båda boots bak. Inte mycket att göra åt just då utan hästen skulle få sitt först. Tillbaka på Tokarp fick han sig en dusch och sedan åkte vi tillbaka till betet. Jag släppte ut honom och skulle fylla på vatten- då funkade inte pumpen! Ringa rut för att få tag i någon som kan låsa upp garaget för att kolla om någon bara hade dragit ut sladden men ingen tur på den fronten. Alltså fylla på med hjälp av hinkarna, detta tog ju sin lilla stund trots hjälp av betes-ägaren.
Väl färdig där var det bara att åka till galopp-slingan för att leta efter bootsen. Som tur är hittade jag båda 2 och som bonus blev det en extra promenad på ca 5km. Klockan var vid det här laget 18.45 så upp till Tokarp för att ställa av transportern och sedan hem.
Nu var jag rejäl trött så det blev en dusch, lite mat och till slut sängen med stort S!
Dagens planer blev lite ändrade iom att jag var rätt sleten så Sammy och jag tog bara en kort promaned på ca 15min.
I morgon får han vila helt medans jag ska ta cykeln till jobbet, hör och häpna.
Ha det bra
 
printscreen från hela galopp-slingan, dock skippade vi den svängen längs upp till vänster, vi gick alltså från km 3 till km 7 direkt så att säga...
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0