födelsedag och dressyr

Då var dagen d här. Sammy och jag var med på klubbtävlingen på Tokarp. Vi red LC:1 2015 då och det kändes bra hela programmet igenom. Förväntade mig något mellan 56-57% och jag fick ihop 57.04%. Det var bedömning clear round så det blev en rosett då man behövde rida ihop 55% för att det skulle räknas som en sådan.
Jag är väldigt nöjd med detta då det är en förbättring. Våra svagheter är fortfarande halterna och övergånger. Det blir att träna, träna och träna ännu mera på detta. Vi har ju bara lite press på oss då vi ska var med på div||| dressyren i år. :D
Något firande blev/blir det inte däremot då jag hade så mycket att göra dom senaste veckorna. Fick iaf ett restaurang-besök av Myran och Lena i present och pappa och mina farföräldrar har fört över lite pengar.
 
Longerade Sammy en snabbis innan tävlingen då han hade ett litet sår precis över knäet på ett framben när jag tog in honom. Han var lite varm och svullen runt själva såret så jag ville se om han haltar pga detta men det gjorde han inte. Därför valde jag att starta med honom ändå.
 
Här ett kort på protokollet. Första gången jag får 6:or rakt igenom på det allmänna intrycket. Det går framåt även för mig.
 Nu ska jag avrunda kvällen lite och titta på film.
Just det, min ritt blev ju filmat med! Ska fixa det så den dyker upp här någon gång på kvällen.
 
Bye
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0