Berättelsen om Blodet

Jag tänkte börja lite med en ny kategori som heter "recensioner" och försöka att recensera böcker, filmer, serier osv.
 
När jag håller på med stalljobb lyssnar jag i princip hela tiden på ljudböcker. Detta leder till att jag lyssnar på 2-4 böcker i månaden. Väldigt smidigt när man inte har tid längre att sitta ner och läsa. Jag använder mig av Storytel och detta kostar 169kr/månad för unlimited.
 
Första serien ut är en bokserie i fyra delar skriven av Anders Björkelid och heter "Berättelsen om blodet". Böckerna i serien heter Ondvinter, Eldbärare, Förbundsbryterskan och Frostskymning.
Serien handlar om tvillingarna Wulf och Sunia som förlorar sin far och efter detta ger sig ut på en lång resa för att bekämpa Kylan som sprider sig över landet. Under resans gång får dom reda på att dom är av ett speciellt släkte och "av blodet" som medför bland mycket annat ett ovanligt långt liv. Även olika magiska egenskaper ingår vilka båda två upptäcker bit för bit.
Medans tvillingarna upptäcker mer och mer om sig själv och sin släkt lär dom känna nya människor och andra figurer på vägen. Både dom som hjälper och dom som stjälper Wulf och Sunia i sin jakt på sanningen och sina försök att avslöja hemligheterna bakom deras härkomst.
Jag tycker att det är en väldigt bra serie och väl värd att läsa/ lyssna på. Kortare stunder kan berättelsen bli något seg men i det stora hela flyter den på väldigt bra. Det finns mycket nytänkande både när det gäller väsen och egenskaper och detta gillar jag.
 
Så, min första recension är färdig. Med flit skrev jag inte så mycket mer om händelserna då jag inte vill avslöja för mycket utan var och en får ta reda på det själv.
 
Jag får se hur ofta jag kommer att skriva en recension. Kanske en gång i veckan? Dessa kommer säkert att utvecklas under tiden och blir lite mer utförligt men idag får ni nöja er med denna.
 
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0