hoppning

Idag plockade jag fram lite bommar då jag skulle hoppa lite. Byggde en liten serie på medellinjen- bom 3m cavalatti 3m cavaletti 6,5m hinder.
Värmde upp länge i skritt där jag red på kvartslinjen igen. Flyttade bogarna och rumpan och det gick ännu bättre än igår. Gjorde även lite öppnor och skänkelvikningar. Började sedan trava i stora och små volter. Efter det tog vi galopp i båda varven.
Efter en kort paus började vi hoppa. Började med ett räcke på 70cm som jag tog i vänster varv och sedan direkt i höger. La sen upp bakbommen så det blev en oxer på 80cm. Tog höger varv först och bytte till vänster. Sedan höjde jag frambommen 10cm och bakbommen 15cm så det blev ett stigsprång på 95cm. Tog detta några gånger och till slut höjde jag bakbommen till 1m. 
Sammy skötte sig galant även om jag fick påminna honom emellanåt att det är jag som bestämmer, framför allt tempot. ;)
Jag kände även att jag har börjat få bättre tramp i stigbyglarna i landningen och kanske även en något bättre sits. En bra uppladdning inför helgens terräng-träning.
 
serien
 
Ingen märkvärdig höjd för andra men en tröskel för mig...
 
/M
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0