uteritt i snön

Det blev en härlig ridtur på en pigg och glad Sammy idag. Vi kom utan problem från gården fast jag var tvungen att påminna honom att verkligen gå framåt när vi lämnade paddocken. Han segade som bara den.
Idag tog vi även lite galopp och som jag har längtat! Finns det något mysigare än att galoppera i snön? Knappast. Hur som satt alla fattningar perfekt idag. Direkt när jag la skänkeln fattade han rätt galopp på fläcken. Nöjd matte. Det blev 4 fattningar exakt, 2 höger och 2 vänster. Dom 2 sista galopperna blev han väldigt på och la sig en del i handen men det är bara att jobba på. Han tyckte iaf det var kul att få sträcka lite på sig igen. Vi klarade oss även utan bocksprång. Jag är väldit glad att han inte är den typen som bralla loss direkt.
 
Tänkte även försöka att ta kroppsbilder på honom ca en gång i månaden. Har tänkt det länge men det har aldrig blivit av. Idag passade jag på och lånade Myran snabbt så hon fick knäppa några kort.
Som ni kanske ser tycker Sammy att det är rätt tråkigt att stå modell. Och sen ska jag nog komma ihåg att ta med mig min riktiga kamera nästa gång och även fota i dagsljus utomhus. Det blev lite suddigt med mobilen och manegebelysning.
 
/M
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0