så jäkla bra

Efter lördagens tävling kändes det väldigt skönt att få någon sorts revansch och göra en riktigt bra träning.
Både Lena och Myran var okry så jag fickl en privat-träning för Ulf. Och det blev intensivt. Vi hade en studs-serie med 4 små räcken på ena långsidan, sen muren på diagonalen (bara för att kunna byta varv) och sedan en 3-kombination med räcken på andra långsidan.
Efter uppvärmningen började vi på studsen i höger varv. Vi hoppade igenom den 3 gånger innan vi mikro-pausade och sen fortsatte i vänster. Här tog vi 2 varv och sen över muren. Till sist la vi även till kombinationen så att jag hoppade studs- snett igenom över muren och sen kombinationen.
Allt detta hoppade vi flera gånger tills allt stämde- jag kunde hålla ihop Sammy med lätt kontakt och följsamhet rakt igenom.
Muren höjdes så den låg på 120cm på slutet, och detta hoppade vi utan problem. Det tog visserligen 3-4 försök innan vi kom över utan att riva men Sammy tvekade aldrig utan bara hoppade. Kombinationen låg sen på 75-90-100cm. Allt kändes lätt som en plätt men så är det ju alltid när man har tränaren med.
Ulf snålade inte heller med beröm när jag travade av och han tyckte dessutom att det var stor skillnad på Sammy både styrkemässig och vad gäller lydnaden.
 
 
 
 

 
Efteråt föjlde jag med när en barngrupp skulle rida ut. Bara som fotgängare så fick mig en liten promenad också.
Nu ska jag titta på nåt serie-avsnitt innan det är dags för sängen.
 
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0