veckan som gått

Knappt nåt inlägg om ridning denna vecka så nu gäller det att skriva ikapp.
I måndags red jag ut med Sammy och det var väldigt kravlöst i alla gångarter så han fick sträcka ut lite efter dressyr-helgen.
I tisdags red Myran honom och då blev det lite dressyr igen.
I onsdags fick han vila och så blev han skodd.
I torsdags red jag ut en kort sväng och sen hoppade jag lite i paddocken. Jag hade 4-studsen och sen en 2-kombination. Inga höjder utan studsen låg på 60cm och kombinationen på 85cm. Allt i allt blev det 50 språng. Detta låter mycket men om man tar isär det så hoppade jag studsen 8 gånger (32) och sen kombinationen 9 gånger (18). Jag tror om alla räknar sina språng under en hoppträning skulle dom bli förvånad över hur många språng man tar egentligen.
I fredags red Myran honom igen och då red hon med i hopp-specialen. 
I går red jag ut och det blev en runda med massa galopp. Myran förklarade en jättefin runda med härliga grusvägar för mig så den tog jag. Red lite fel dock så den tog längre tid än tänkt. Men vägarna var perfekt att träna allt möjligt på i galopp. Det var långa backar uppför, sedan fick han även galoppera i svag lutning nerför och svängarna var perfekt till att träna förvänd galopp. Vi galopperade nog 20-25min sammanlagt med mikropauser. När vi var i stallet igen fick han sig en dusch från topp till tå i vårsolen samt att jag stretchade honom ordentligt. Släppte honom sen i manegen så han fick rulla sig och det tyckte han var gott. Han hade tom energi kvar och busade lite så det känns bra.
Idag får jag se lite om han har träningsvärk för tanken är att hoppa bana. Det är P&J i stallet och då passar jag på att hoppa lite efteråt. 
 
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0