räser-häst

Idag red jag ut på Sammy med Bettan och Nimbus som sällskap.
Vi red en runda som var delvis ny för mig där vi galopperade en del och kom ut vid nya 27:an. Där vände vi och galopperade hemåt igen.
Bestämde mig för att låta Sammy springa lite, sagt och gjort. Jag frågade så klart Bettan om det var ok att jag släppte så jag stack inte bara utan förvarning. Men så snart jag släppte och drev på lite gick det undan. Min häst kan springa rätt snabbt. 😆 Sen räckte det att jag satte mig lite djupare och så kunde jag bromsa in igen.
Detta är inget jag gör regelbunden (senast var väl i höstas nån gång) men det är kul att göra det.
Sen blev det lite trav och skritt innan vi kom till gården igen. Dom sista metrarna gick vi även bredvid.
Stretchade Sammy efteråt och masserade även in arnika i ryggen på honom.
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0