positiva besked

Igår var det dags för återbesök så Sammy och jag begav oss till Ale igen.
När det väl var våran tur fick jag trava honom några steg i gången för att kolla hälta. Enligt veterinären var han bara liiite halt och detta vågade hon faktiskt skylla på att gipset var så stort så det blev nivå-skillnad på höger och vänster hov. Han hade även varken värme eller puls i hoven så vet var väldigt nöjd.
Sedan var det dags för gipsbyte och det tog ett tag att få bort det, satt som berget kan jag lova. Till slut var gipset av och jag fick äntligen själv se hur det ser ut utan en massa blod.
Micke, som var med och kollade på honom första gången vi var där, kollade och rensade lite till men tyckte att allt såg väldigt bra ut. Han var rätt säker på att dom fick bort hela hovpelaren så vi slipper operera en gång till. Nytt gips på och nu blev i släppte för hela 2 veckor. Fredag den 23/10 ska vi tillbaka och då ska även hovisen var med då Sammy kanske ska få på en sko redan.
Veterinärerna var positivt överraskad iaf att Sammy inte visar någon hälta och att det ser så bra ut som det gör. Vi håller tummarna att det fortsätter läka så bra!
Här får ni även ett kort hur hans hov ser ut just nu...
Nu ska jag hoppa in i kläderna för att bege mig till Änglahoppet. Jag står på banan både idag och i morgon.
Ha det bra
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0