GHS 2016

Då var GHS och världscup-finalen över för i år och det var imponerande att se Steve Guerdat rida och vinna på det sättet han gjorde. Nolla rakt igenom och en välförtjänt seger.
Innan finalen drog igång gick vi (Bettan, Myran och jag) runt på mässan. Jag hade en liten lista på saker som jag tänkte köpa men det blev bara ett schabrack och ett v-format pannband.
Ni får, som vanligt, hålla tillgodo med mobilkort. Detta medför då att bilden inte är rättvis... Oj oj, manen måste verkligen ryckas och det är tur att vi får göra mer nu så att magen tränas lite också.
Lite bling på pannbandet var ett måste liksom ;)
Nu är vi iaf redo för årets tävlingssäsong och den startar 7/5 i Essunga med en LC:2. Klubben jag tävlar för i år igen är Ulricehamnsbygdens Ridklubb.
Med detta sagt är det dags att berätta om dagens ridpass: Vi red först ut en sväng med lite klättring för att avsluta i paddocken där jag red lite serpentiner. En ny favoritövning som jag såg på FB- man rider in på den första bågen och bryter av till skritt (eller trav om man gör det i galopp) på kvartslinjen för att kommer fram i trav (galopp) igen efter medellinjen. Detta gör man tills man är vid andra kortsidan. Beroende på ridbanans storlek OCH hästens utbildning kan man göra allt mellan 3-6 bågar. Säkert fler om man har en riktigt välskolad häst men då börjar man närmar sig halvpiruetter i bågarna och det känns lite överkurs. ;)
Sammy var iaf fin och gjorde det bra i både trav och galopp. Denna övning är ett bra sätt att få koll på övergångerna samt rakriktningen. Jag fick samtidigt träna på att var mer föjlsam i avsaktningarna från galopp där jag har stora problem. Men skam den som ge sig, det kan bara bli bättre.
Nu är det snart dags för mig att gå till sängs.
Ha det
/Maddel
Kommentarer
myran

Vem är det som har ponnyn nu ;) hehe!

Svar: Hmpf, vänta du bara! Bara för att retas ska jag rycka manen och gör honom lite extra fin i helgen. :P
Madeleine

tisdag 29 mars kl. 19.42
http://trinnie.blogg.se

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0