Nystart som ridskole-ryttare

Här har det ekat tomt ett bra tag nu. Finns många anledningar till detta men största var att jag inte hade någon lust, alls. Nu är väl tanken att börja skriva lite smått igen, mest som dagbok så jag kan gå tillbaka och se hur långt jag har kommit.
 
Det har skett lite ändringar sen senast varav den största är att jag har lämnat ut Sammy på foder. Det kunde dock inte ha blivit bättre då en av mina bästa kompisar tog honom. Att hon dessutom driver ridskolan Stall Tokarp tillsammans med sin mamma och Sammy slapp flytta är bara en stor bonus.
Har jag lagt ridningen på hyllan? Nej, självklart inte. Just nu är jag dock endast ridskole-ryttare samt kommer leda lite uteritter här och där.
Dessutom jobbar jag även lite som ridlärare så jag får tillräckligt mycket häst ändå. :)
 
Ridskolan har precis börjat igen och jag är med i en ny-startat grupp som hetter TTTR- Tokarps Tränings- och TävlingsRyttare. Tanken med gruppen är att vi ska ha var "sin" häst hela året och kommer ut och tävla, inte 'hemma'. Detta är dock inget jag kommer göra utan jag tävlar bara klubb-tävlingarna hos oss.
Vi rider onsdagar och fredagar och det blir både hopp, dressyr, uteritter samt teori. Detta ska bli riktigt roligt, jag är väldigt taggad. 
Igår hade vi första lektionen där vi gick igenom mycket av det praktiska. Mycket info som jag redan hade koll på men ändå bra att höra det igen. Denna lektion var det ingen ridning då.
I morgon blir det ingen ridning heller utan vi kommer sätta mål för var och en samt ett gemensamt mål för hela gruppen. 
 
Några kort får avsluta dagens inlägg.
Ha det
/M
 
rider hem från betet, manen som syns tillhör Boromir, en korsning Knabstrupper/Shire
 
Sammy på Widebäcks där Myran red en dressyr-kurs för Peter Härnstam (jag följde med sista dagen av 3 och det gick fantastisk bra)
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0