dålig dålig

Det blir lite dålig uppdatering nu när jag har börjat jobba igen. Ska försöka bli bättre på detta och planera lite mer.
Igår red vi första gången i TTTR (Tokarps Tränings- och TävlingsRyttare) och vi red på betet.
Jag fick Naxos som är en d-ponny från Tyskland. Red honom några gånger på privatträningar förra hösten och i våras samt nån gång med TTTR. Då dom inte är riktigt igång blev det mycket skrittjobb med fokus lång och låg i rund form. Jag lyckades rätt fort att få honom att sänka nacken men hade lite problem när jag red skritt-halt-övergångar där han kom upp i nacken. Det blev bättre på slutet men jag är inte riktigt nöjd med just detta. Sedan fick vi även rida lite trav-skritt övergångar och det gick bättre.
Sen blev det ett hästbyte och jag fick Zaniac, en arab-kille som också är d-ponny. Samma jobb gällde på honom plus att jag skulle checka av ställning/böjning på honom. Där var han svårare i högervarv så jag jobbade lite extra i det varvet. Det släppte en del mot slutet men jag hade velat ha 10-15 min till för att vara helt nöjd.
Jag är mestadels nöjd med min ridning, speciellt att jag var mycket mer föjlsam i handen än tidigare, det underlättar ju en hel del.
Nu taggar jag för hoppträning med Sammy, kl 17 ska vi var på plats.
 
Ett kort på ståtliga Boromir (knappstruper-shire-korsning) och mig får pryda inlägget, våren 2017?
 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0