lite dressyr

Dressyrtrim stod på schemat idag. Som vanligt värmde jag upp med massor av övergångar. Red även utan stigbyglar ett tag igen, så bra att göra detta varje pass.
Idag blev det inte så mycket fokus på en sak utan jag tränade på flera saker utöver övergångerna- skänkelvikningar ut med långsidan, kort diagonal och lång diagonal, bakdelsvändningar och förvänd galopp. Även öppna och sluta testade jag.
Sammy kändes bättre redan från början jämfört med i måndags vilket märktes speciellt på skänkelvikningarna undan höger skänkel, där stretade han emot en hel del förra gången men idag flöt dom på jättebra.
Bakdelsvändningarna kändes bra men om dom även såg bra ut vet jag inte. 😉
I den förvända blev Sammy lite stark och höjde nacken så detta måste jag träna lite mer på.
Måste ändra lite i hans schema då en baksko har börjat glappa lite. Skorna är rätt sleten och jag väntar på hovslagaren som kommer nästa vecka. Tills dess får vi tyvärr hålla oss i paddocken så vi inte sliter av skorna.
Massa skritt blev det idag.

Stretchar lite

Ha det bra
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0