4 timmar

 
Idag börjar jag med en bild. Fick 2 bilder av Tina från onsdagens fotografering och här har ni första.
 
Eller nästan 4 timmar iaf satt jag i sadeln idag, 3h och 46 min för att vara exakt.
Sammy fick ju galoppera på kindsbanan men han var inte roligt idag, alls. Jag vet inte om det berodde på blåsten men han var väldigt spänd i alla gångarter. I skritten märktes det inte så mycket men i traven var han lite svårare än vanligt att få honom rund. Nog för att han gärna vill hålla koll och höjer nacken mer än nödvändigt men inte så mycket som idag.
Och galoppen ska vi inte prata om- hela tiden gjorde han små rusningar för att han blev `rädd` för något eller så flyttade han sig från höger till vänster sida av vägen och vice versa med byten ibland och ibland utan, rumpan studsa hitåt och ditåt och ibland fick bogen ett eget liv. Rätt jobbigt faktiskt och jag höll på att ge upp och rida hem tidigare än planerat. Det gjorde jag dock inte och till slut äntligen slappnade han av och bara galopperade rakt fram.
 
Här har ni printscreenen från Equilab, det blev då 6,5km galopp, 3,5km trav och 8,5km skritt.
 
Även Ophelia fick träna lite kondition men mycket mindre än Sammy, hon är ju lite äldre även om hon inte vill erkänna det.
Jag red till Lövåsen med henne och galopperade några varv på "banan" där, 3 varv åt varje håll så det blev nästan 2km galopp sammanlagt bara där (banan är ca 320m). 
 
Och här har ni Sammy planering för vecka 30:
måndag- skritta ut
tisdag- vila
onsdag- dressyr
torsdag- hopp-träning
fredag- uteritt
lördag- dressyr, övergångar
söndag- dressyr, tempoväxlingar
 
Så här var planeringen för vecka 29 och hur jag höll mig till planen:
måndag- vila
tisdag- dressyr
onsdag- p&j i Kungsbacka ? annars uteritt dressyr och fotoshoot
torsdag- hoppträning
fredag- uteritt
lördag- dressyr uteritt
söndag- uteritt kondition (kondition betyder kindsbanan och mycket galopp)
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0