dressyr

Gårdagens vilo-dag var välbehövligt för både mig och Sammy.
Jag red ett pass i paddocken och där blev det 60 övergångar (20 halter från skritt på uppvärmningen runt paddocken) och sedan 20 trav-skritt och 20 galopp-skritt övergånger. Efter det gav jag mig på LA:1 och det kändes mycket bättre än förra veckan.
Jag tror det är en bra ide att värma upp med just dessa övergånger även när jag ska tävla sen. Jag tänkte testa det iaf och så får vi se hur det går helt enkelt.
Ophelia longerade jag bara 15 min idag. I morgon ska hon få spruta, kanske gå jag till stallet så jag hinner rida innan annars blir det vila både i morgon och på torsdag för henne.
En kompis till mig kommer ut i morgon och ska fota Sammy och mig. Spännande och jag hoppas på några bra kort. Sammy blir ju (nästan) alltid bra på kort medans det ser lite annorlunda ut med mig. 😉
 
Här kommer 2 dagens på Sammy iaf
 
 
Var även i stan och handlade lite och när jag kom ut regnade det! Så underbart! Finns det en bättre sommar-lukt än regn på riktigt varm asfalt? Det tycker inte jag iaf.
Jaja, ni får ha det så bra
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0