intervaller

Idag blev det lite intervall-träning för Sammy. Jag red till Lövåsen med honom och vi gjorde 6 intervaller á 2 minuter med 1,5 min skritt emellan. Efter varje intervall bytte jag håll så att det blev lika mycket i båda varven. 
Dom 2 första intervaller red jag i arbetstempo, intervall 3 och 4 i mellangalopp och dom 2 sista i samlad galopp. Sammanlagt var vi ute i 1,5 h och, som vanligt, fick han rulla sig i paddocken efter. Finns det nåt skönare för en häst än att rulla sig i sandlådan?
Direkt efteråt red jag ut på Pheli och Pernilla följde med på sin Prinsen. 6 km på 1 h blev det med henne.
Sedan gick jag raka vägen hem för att ta en dusch och åkte iväg till Åby för att titta på 1.45-klassen där Caliban skulle starta. Lena var också med och det var kul.
Det lustiga var- när vi kom in på området, man gick in vid stallarna, är det första jag ser en stor brun rumpa med en grå fläck på skinkan- Caliban. Frågade hästskötaren om jag fick hälsa på honom och det gick bra. 'Lilla' gubben på nästan 180 cm! Och lilla Pheli som bara är 162 cm. 😅
 
Caliban H 1 vecka gammal
 
Caliban H 1,5 år (och redan lika stor som morsan), mitt på skinkan ser ni dem svarta fläcken som har skimlat av nu och är ljusgrå 🤣
 
 Nu är jag lite trött i mössan så ni får ha det så bra
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0