kindsbanan dag 2

Jösses vilken motion det blev idag igen.
Gick i vanlig ordning till stallet för att rida både Sammy och Pheli. Började att rida ut på Pheli med Pernilla och en kompis till henne och vi red till kindsbanan. Dock från Aplareds-hållet istället så nu kan jag rida en ännu längre runda med Sammy om jag vill. 😉 Om jag planera detta får jag dock var i stallet senast 7 tror jag så det inte blir för varmt. Hur som blev det inte alls lika mycket galopp som med Sammy, tanten är lite äldre även om hon låtsas att var en unghäst. Pigg som bara den fick hon springa för fullt några hundra meter innan vi återgick till kontrollerad galopp. Jag red henne på hackamore idag och hon var mycket lättare att hålla lugn med det. 
 En rejäl runda med amssor av skritt.
 
Sammy fick ta det lugnt idag så jag skrittade ut med honom på helt långa tyglar. Dressyrsadeln åkte på iaf och vi var ute lite drygt 1h. I morgon blir det ett litet pass dressyr för honom.
 
Här var appen inte riktigt med, jag varken travade eller galopperade? Men men, sådant får man räkna med ibland.
 
Efteråt plockade jag vinbär i Pernillas trädgård och sen begav jag mig hemåt. Fick lite bråttom hem då jag ville se Falsterbo-Derbyt som skulle börja kl 15.30, jag gick från Pernilla 15.05 typ. Jag hann nästan iaf, jag joggade emellanåt för att korta tiden lite och det gick 5 min fortare en vanligt men jag missade första ryttaren. 
Nu ska jag bara se till att få i mig tillräckligt med mat också men det lär jag inte lyckas med.
Har för övrigt lite träningsvärk i vaderna samt låren efter gårdagens galopp på kindsbanan.
Nu ska jag softa i soffan resten av dagen/kvällen.
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0