långtur

Idag blev det en riktig långtur med Sammy, nästan 1,7 mil på 2 h. Ni förstår ju själv att det betyder en del galopp. 😊
Jag hittade till Kinds-banan som förr i tiden var en järnväg men nu är en grusväg med lite gårdar/hus emellanåt. Perfekt att ligga och rulla på i galopp. Sammy skötte sig toppen även om han var lite fjantig på några ställen, bl.a. var jag tvungen att hoppa av och leda honom över en liten trä-bro. Jag visste att den skulle hålla då traktorer och andra tunga maskiner kör över denna men Sammy var inte lika övertygat dock följde han efter mig utan problem. Nästa gång jag rider denna runda tänker jag tar nästa avfartsväg och ha en ännu lite längre runda.
Efter all galopp var han även väldigt fin i traven och jag kunde sitta ner och behålla formen på honom. I början är det lite svårare att sitta ner men i lättridning är det lätt att få honom rund och på tygeln. Note to myself- värm upp med mycket galopp innan du börjar sitta ner!
 
Som ni ser på skärmbilderna blev det en galopp. 😜
 
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0