På plats

Efter 10 timmar på vift har jag äntligen landat hemma i soffan igen.
Dagen började med att jag red Sammy till det nya stallet (endast för 2 månader), sedan åkte jag till Nol för att titta på en hästtransport- som jag även köpte (fick prutat den med 3.000kr!), åkte till Tokarp för att hämta diverse saker (och tjöta med Lena), sen till Carol och hämta lite foder och tillbaka till stallet för att ställa transportern där. Så underbart med en egen, slippa leta och hyra, hämta och lämna osv.
Hur gick det då att rida Sammy för första gången på drygt 1 år? Helt ok, tycker jag. Det kommer ju tar ett tag innan jag har hittat alla knappar igen men iaf i galoppen kände jag mig hemma direkt. Testade även att sitta ner i traven några gånger, jag får rida lite i undertempo just nu för att hinna med men det kommer. Han var pigg och glad, som är ett standard-humör hos honom. Lite fjollig emellanåt men det är inget nytt.
Nu är jag rätt slut så blir bara detta korta inlägg.
Just det, ihopsläppet med Ophelia och Prinsen (stallägarens new forest) gick bra, Sammy snodde åt sig Pheli direkt men jag tror han kommer släpper in Prinsen med om några dagar.
 
Flocken tycker kl 8 på morgonen är på tok för tidigt
 
I morgon vankas det dag 1 på dressyrkursen. Jag kommer säkert få träningsvärk så det visslar om det.
Nu ska jag äta lite och titta på Bones.
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0