motivation: ON

Här har det varit tyst ett tag, anledningen? Bristande motivation. Även om det inte direkt har gått dålig på träningen har det inte heller gått wow. Dessutom blev det flytt än hit, än dit för hästarna och just nu står Sammy på Viared med mindre bra ridmöjligheter. Men men, det är bara att kämpa på.
Förra veckan var vi på höstens första tävling som ägde rum på Brämhults Ryttarsällskap, alltså 'runt hörnet' för mig. Det blev en katastrof-uppladdning med att bilen pajade kvällen innan när jag skulle köra tillbaka Sammy till betet- bakljusen funkade inte och inga ljus (utom höger blinkers) på släpet. Inte bra att köra så i beckmörker. Det löste sig dock med hjälp av Lena och Myran. Carol ställlde dessutom upp och körde mig till tävlingen. Helt ärligt hade jag ingen lust alls och hade lika bra kunnat strunta i denna men då det redan var betalt ville jag inte slösa bort pengarna.
Allt strul leddde också till att jag red som, ja, jag vet inte vad. Inte var det bra iaf. I LB lyckades vi ändå skrapa ihop 60% blankt men LA gav bara drygt 51%. Jaja, rider man som en kratta ska man få betalt efter det.
 
Igår var det dags för tävling i Bollebygd. Veckans uppladdning kunde ha varit bättre- onsdagens träning blev inställd pga sjukdom, i torsdags var jag på en terräng-inspirerad hoppträning som var riktigt kul och även fredagens träning blev inställd, denna gången pga Knud.
Jag kände mig ändå lite bättre till mods än veckan innan, trots att det var riktigt höstväder där sol, regn och blåst avlöste varandra om vartannat. Värmde upp med fokus på övergångar och det är nog denna värmning jag ska hålla mig till- 20 skritt-halt, 20 trav-skritt, 20 galopp-trav. Därefter några trav-halt och även igångsättningar med fokus på min följsamhet så han inte slår upp huvudet som är mitt största problem.
Hur som flöt LB:n på utan några större missar, en gång hoppade han till i traven och tog ett halvt galoppsprång och en annan gång blev det ett avbrott i galoppen genom hörnet men annars flöt allt på och vi landade på hela 65,714%!
Poängfördelningen blev som följande: 1 x 5; 6 x 6; 9 x 6,5; 7 x 7; 1 x 8. Rätt ok siffror kan jag tycka. 8:an fick vi på den första trav-volten, som är i höger varv alltså Sammys svårare varv! Jag är extra nöjd med att jag fick en 7:a på sitsen. Det har varit ett litet bonus-mål för mig då jag hittills inte har fått högre än en 6:a
Inför LA:n blev det en kortare värmning då han bara stod max 30 min emellan klasserna. Även här blev det först lite övergångar men jag la även till galopp-skritt och skritt-galopp samt skänkelvikningar. Känslan var inte lika bra innan det var dags att gå in på banan. Jag överraskade dock mig själv genom att jag höll ihop det hela rätt bra och vi landade på 63,472%.
2 x 5; 3 x 5,5; 5 x 6; 12 x 6,5; 6 x 7; 1 x 8 blev fördelningen. Även denna 8:a fick jag på en volt dock på den andra galopp-volten denna gång.
Nästa tävling är först om 2 månader (det kommer var lite p&r's under tiden) så nu är det träning som gäller. Det jag nu behöver lägga lite extra-träning på är- längningar/mellantempon i både trav och galopp (svårast har jag för traven) samt skänkelvikningar där det denna gången blev en 5:a på den första och en 6.5:a på den andra, som ju ändå är rätt ok men jag vill och vet att vi kan få upp poängen där.
Idag blir det till att rida ut en sväng med Sammy. Blir nog endast skritt då jag inte har hittat någon bra väg ännu. Kanske blir den vägen jag tänkte till grusväg så man kan trav och galoppera lite, jag får se.
Senare idag är vi ett gäng som ska titta på VM-finalen ihop på pizzerian i Gånghester.
 
Ställer man upp hästen i uppförslut får jag skylla mig själv att kortet blir konstigt. ;)
 
Ha det
/Maddel
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0