Vem är jag?

Jag heter Madeleine och är född 1983 i Pössneck/Thüringen mitt i Tyskland. År 2004 flyttade jag pga jobb hit till Sverige och här är jag fortfarande då jag trivs väldigt bra.
Min rid"karriär" började när jag var 9 år. Det blev en gammal hederlig ridskola men jag red även lite western hos en bekant till min pappa. Jag hade sen ett uppehåll på 1½-2 år innan jag fortsatte lite smått på ridskolan i närheten av mig. Tyvärr var hade undervisningen och hästarna inte någon högre standard så jag var (är) rätt osäker.
Började sen rida lite mer när min mamma jobbade på en hästgård men där blev det nästan bara uteritter så jag lärde mig inte så mycket mer.
Sedan böjade jag rida en kompis häst flera dagar i veckan men även där blev det bara uteritter. Till slut tröttnade jag lite så det blev ett uppehåll igen.
Efter min flytt till Sverige red jag en termin på BFK och då började jag komma ikapp lite ridmässigt. I samma veva fick jag även en medryttarhäst och jag utvecklades mer och mer.
Hela den resan resulterade i Sammy som är då min nuvarande alldeles egna häst.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0