Vem är Samaranth VH?

Sammy är min halvblodsvalack född 4/5-2010. Han är e. Ludwigs Champion ue. Elmshorn.
Jag missade hans födsel med 5 minuter så jag har ägt honom hela hans liv (halva honom fram till september 2014 där jag äntligen köpte ut honom).
Vi tränar både hoppning, dressyr och terräng då tanken är att han ska gå alla grenar. Målet, eller målen snarare, är 130cm i hoppningen, MSVB i dressyren och 1* fälttävlan. Kapaciteten finns där men sen får vi se hur långt ryttaren tar sig. Han är även delvis inkörd och tanken är så smånigom att investera i sele och vagn (och lektioner) för att kunna köra honom lite som ett alternativ till ridningen.
Just nu ligger han i dressyren på LC/LB-nivå, 90cm/1m i hoppningen och debutant i fälttävlan.
 
Sammy är även min första unghäst som jag utbildar själv från grunden. Näst intill allt han kan har jag lärt honom. Jag hade så klart hjälp av min duktiga tränare Lena som jag var hos många gånger när jag red in honom och även hennes dotter Myran hjälper mig otroligt mycket. Myran har ridit Sammy 1-2 dagar i veckan hela våren och kommer även fortsätta med det till hösten. Då hon kan mycket mer när det gäller hästar och ridning är jag mer än tacksam för all hjälp jag kan få.
Jag har även tränat för andra tränare och då bl.a. Ulf Liljedorff (markarbete/hoppning), Johanna Nashammar Fransson (dressyr) och Viktoria Carlerbäck (alla 3 grenar). Nån enstaka gång har jag även tränat för Anna Emanuelsson (hoppning) och Emelie von Essen (hoppning) och även tömkörning för Anders Eriksson hann vi med.
Hermanstorp augusti 2014
 
Träning för Viktoria Carlerbäck sommar 2014
 
Hermanstorp augusti 2014
 
Lite off topic: Sammys mormor var en galoppör som i direkt linje går tillbaka till Raise A Native XX-Native Dancer XX som var riktigt bra galoppörer på sin tid med flera rekord i några av dom största 2- och 3-årings-loppen. 
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0