den gånga veckan

Har ingen välfungerande dator hemma då älsklingen har med sig min pga att hon glömde laddsladden till sin i Malmö på lasarettet. Det är så segt att blogga från mobilen så där blir det bara korta inlägg.
Hur som blev det en del hästeri i veckan. I söndgas red jag ut på Honey med Marie på Pheli som sällskap. Vi var ute i ca 1½h med mycket skritt och lite trav och även en klätterbacke var med. Båda damerna skötte sig bra. Ticcis fick vila den dagen.
I måndags red jag ett kort pass i paddocken med Pheli och la fokus på att hon skulle gå framåt i en bra takt i traven. Jag släppte tom stigbyglarna för min egen skull och är faktiskt nöjd över oss båda. Jag känner att cyklingen ger mig så mycket mer än bara kondotion. Mina vader är stretchat ordentligt så jag kan håller vaderna mer stilla som då ger ett mycket bättre skänkelläge som i sin tur ger en bättre sits. Sedan byggdes ju inte Rom på en dag heller och därav kommer det tar ett tag till innan jag är "nöjd" med min sits- man ska ju ändå aldrig var nöjd utan hela tiden sträva efter att förbättra sig.
Ticcis fick gå en sväng i skogen med lite trav och galopp och klättring. Det blåste rätt så mycket och hon var lite spökig men fick godkänt iaf.
Onsdagen innebar en uteritt på spåret med Pheli och 2 klätterbackar. Till min glädje hade dom röjt en del på den ena backen så man kan galoppera uppför nu!!! Det tar ca 10min att skritta upp med olika lutningar så detta kommer bli fantastisk träning. Hur som skötte sig Pheli kanon även om hon blev lite övertaggad när vi skulle fatta galopp på spåret och fattade fel. Efter 2 försök började hon lugna sig och fattade rätt, även när jag bröt av för att byta blev det rätt.
Den gråa damen fick harva ett pass i paddocken och det gick tyvärr mindre bra den gången. Hon var okoncentrerad och spänd och jag lite trött så efter några varv som kändes ok iaf avslutade jag.
I onsdags fick båda vila då dom skulle vaccineras och jag inte hann rida innan vet kom.
I torsdags tränade Marie med Pheli för instruktör och Ticcis fick vila pga av sprutan (hon brukar var påverkad dagen efter).
Igår... kommer i ett eget inlägg. Det var en riktig fredag den 13:onde. :(
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0