Inte ett enda stopp!

Ja, rubriken säger allt. Sammy hoppade precis allt direkt även om han tvekade lite på gravarna i första anridningen. Så nöjd med honom, igen! :D
Det märktes skillnad på honom i framför allt galoppen sen måndagens dressyr-träning. Han var starkare och kunde gå i en liten längre galopp och behålla trycket. Även Viktoria tyckte det. Sen blev han lite trött i dom nya musklerna så på slutet var han lite seg.
Han började även visa lite humör genom att bralla lite när han kom för nära nån gång eller dylikt. Efter halva träningen hade han även glömt av hjälperna för högergaloppen? Han bara fattade vänster vänster vänster. Jag fick kämpa som bara den att han skulle fatta höger. Jag fick inte ens till det varje gång. Kände mig rätt kass just då men han är ju ändå bara 4 så detta går upp och ner.
Hur som så klarade jag kortet (dock hade vi ingen penna med så underskriften får jag på måndag) så nu är det uppladdning som gäller.
Har redan gjort en preliminär plan för dom kommande 3 veckor så att det ska bli så optimalt som möjligt för honom.
Här har ni även filmen från träningen.
 
Kommentarer
Tess

Grattis!!!!! Ni e så duktiga! Härligt o följa alla framsteg!
:)

Svar: Tack. Ja, det känns bra inför debuten iaf. Bara vi klarar dressyren... ;)
Madeleine

lördag 9 augusti kl. 09.42
http://nattstad.se/lovelytess

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0