dampus barnus

När jag kom hem efter jobbet släppte jag ut båda tjejer och gick sedan med Sammy bort till sadelmakeriet. Vi skulle ställa in en sele på honom som han ska få visa upp på lördag när butiken öppnar.
Han var så taggad så han taktade nästan hela vägen. Vårkänslor i massor och lite blåst på detta=überpigg häst. Dessutom kom busmulen precis hela tiden så att man fick passa sig så han inte biter.
När vi nästan var framme kom det 3 lastbilar på rad emot oss. Han tycker dom är lite läskiga i vanlig fall men idag höll han verkligen på att krypa ur skinnet.
Väl framme provade vi selen och efter lite ändringar så satt den som en smäck. Lite pengar så hade jag köpt den på fläcken! Tyvärr får det vänta ett bra tag till innan jag kan köpa en egen.
Vi provade även ett körhuvudlag med skygglappar och han blev så snygg! Kommer ta kort på honom på lördag så ni ska få se det.
När vi kom hem till gården släppte jag honom lite i paddocken för att busa av sig och där gick det verkligen undan. Hoppas han är lite lugnare i morgon när jag ska rida. Det räcker med en avramling just nu. ;)
Iadg fick han för första gången på evigheter sitt hö på backen. Han är rätt rörig i boxen och håller även på att sparka med frambenen när han äter men pga allt negativt som jag har börjat läsa om med slow-feeding-nät tänkte jag testa igen. Jag väntade mig en smärre katastrof men det var faktikst inte så illa.
 
Släppte honom i en rasthage så han kunde äta sitt lunch-hö i lugn och ro...
 
Nu ska jag laga lite käk och titta på serie.
hörs
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0