update

I lördags var jag iväg med Sammy på en liten fotoshooting. Vi skulle fota grimmor för Ädelssons Sadelmakeri som ligger "runt hörnet"- det tar ca 20min att gå dit. Dom har butiksöppning den 1/3 så sväng förbi, tycker jag.
Sammy var rätt lätt att fota med spetsade öron då dom har gäss och grisar som han tyckte var väldigt spännande. Iaf tills vi hade kommit till tredje grimman, då började det att bli tråkigt och han började busa och slå med huvudet. Då hände det att han slog sitt huvud rakt på min tumme-> stuckad tumme. Det börjar redan bli bättre så några dagar till sen är det över.
Som tack för att vi ställde upp fick jag välja en grimma. Det blev en orange med reflexer. Jag har ju oftast grimman under tränset när jag rider ut så det är bra att den syns ordentligt. Grimman finns i flera kraftiga färger (blå, rosa, gul, grön, orange) som går lätt att hitta i hagen om hästen skulle tappa den. ;) Den finns även i svart om man vill ha en traditionell färg.
Här är Sammy med sin grimma, ett dåligt mobilkort just nu men jag får dom andra korten också och kommer lägga upp några av dessa.
 
Materialet heter biothane och är väldigt tålig och slitstark. Den amerikanska armén använder sig av detta material. Hittade inte så mycket mer info på nätet just nu men ni kan ju googla själv.
hörs
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0