uteritt med den bästa

Var ute och red en sväng på Sammy idag. Vi gick ner till Gånghester och sedan in i skogen. Jag satte upp redan framför stallet så det var första gången att vi red igenom samhället, själv dessutom. Han är så förbaskat cool så gångtunneln var inga som helst problem och inte rälsen heller även om han tittade lite extra på dom.
Vi både travade och galopperade i snön och han tyckte det var väldigt roligt. Han klarade sig även utan bocksprång. ;) Dock får jag nog klippa honom mer än vad jag har gjort då han blir svettig rätt så fort (han är bara klippt på undersidan av halsen och lite i flankorna).
Han tog både höger- och vänstergalopp direkt även om höger är klart hans bästa sida (eller är det för att vänster är min svaga?).
Jag "jobbar" fortfarande inte med formen på honom utan vill bara att han går framåt. När jag tränade för Viktoria innan vilan tyckte hon inte heller att det var så farligt utan han går bara i en mer öppen form.
Om jag har tur får jag var med på en träning för henne nästa vecka igen. Jag ska även försöka att få till att min ena tränare rider honom någon gång så jag får lite hjälp med honom.
Här ett öron-kort på bus-pojken när vi är på uppfarten hemma.
 
Kommentarer

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser)

Blogg/Hemsida

Din kommentar

Trackback
RSS 2.0